Nya sömnrutiner på G?

Vi är just nu inne i en period när Knallkorkens tidigare sömntider håller på att förändras. Detta är inte helt enkelt…

Knallkorken har vaknat någon gång mellan fem och kvarti i sex på morgonen. Vi har då gått upp och han har fått välling i min säng och sedan har jag ätit frukost. Oftast han han somnat igen mellan åtta och halvnio och då sovit i c:a en timme.

Sedan har vi ätit lunch och mellan ett och två har han somnat igen i en timme – oftast lite mer. Nattning har varit kring sju och han har somnat mellan sju och halvåtta.

Detta funkade bra!

Nu har vi inte alls detta schema.

I lördags sov han förmiddagsluren till kl 10 och trots en promenad med vagnen under eftermiddagen somnade han inte förrän vid läggdax. Han var då vaken i nio timmar…

Sov dåligt natten till söndag och då trodde jag att han skulle vara trött under förmiddagen – men icke! Han somnade vid halvtolv efter att ha ätit lunch. Så fick vi besök av T och hennes son G och när Knallkorken vaknade efter bara en timmes sömn ville han inte somna om eftersom han hörde andra röster i huset. Vi tog en promenad med vagnarna och lilla G somnade sött nästan direkt. Knallkorken däremot satt upp i vagnen och spanade efter bilar, människor, hundar och andra intressanta saker som vi mötte under vår 1,5-timmes promenad.

Sov alltså inte alls under em. Jag insåg ganska snabbt att han inte skulle klara sig till den normala lägggningstiden så vid femtiden lade jag honom och han sov i c:a en timme till jag väckte honom. Så blev det sänggående en timme senare än normalt men nattsömnen blev bra.

Igår sov han som sitt gamla schema men idag hoppade han över förmiddagsluren igen. Somnade nu tjugo över två… Och då hade vi varit vakna sedan kvart över sex imorse!

Fortsättning följer…

Om Knallkorken o jag

Vår familj består av Knallkorken och mig själv. Då presumtiv pappa inte infann sig i tid tog jag saken i egna händer och blev gravid med hjälp av donator i ett av våra grannland.
Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

